26.9.06

vesikalı neticem

Gözlerimizin vücudumuzda yerleştirildiği yerlere bir diyeceğim yok, haddimi aşmış olurum zaten. iyiki de yüzümüzün iki yanındalar ve tam da karşıya bakıyorlar ikisi de. Mesela bir horozunkiler gibi değil yerleri, ya da atınkiler eşeğinkiler gibi de değil. Eminim, şükrediyoruz bu duruma hepimiz, hiç düşünmeyenleriniz varsa şimdi düşünebilirler. ( sahi kimse okuyor mu bu yazdıklarımı, neyse ) Ha belki arkamızı görebileceğimiz, bir üçüncü gözümüz olabilirdi, abartmak serbest değil mi? Kaba etlerimizin yer aldığı kısım da gayet iyi olmuş mesela, otururken doğal bir minder görevi görüyorlar, binlerce teşekkür ki. Düşündüm, düşündüm ne olmamış acaba, hiç mi kusur yok yahu bu yerleştirilme planında diye, ve sanırım bir sonuca varamadım. O zaman bunu niye yazıyorsun, yeni bir şey söylemiyorsun, diyebilir birileri. Evet yeni bir şey yok, ama ben bunları düşüne düşüne bir yere vardım ki, birazdan yine saçmalamama neden olabilir bu geldiğim nokta. (Kabul ediyorum) Olay vesikalık fotoğraflarla ilgili, başlıkdan da anlayabilirsiniz.(!) Gidip fotoğrafçı da vesikalık çektirmek hepimizin yaptığı bir şey olduğu için, kimse yabancı kalmayacak konuya. Fotoğrafçıya gitme öncesinde yaptığımız hazırlıklar da birbirine benzeşiyordur sanırım. Erkekler saçlarını tarar, kızlarımız makyaj yapar, vesikalığın kullanım alanına göre elbiseler seçilir. Vee, o an gelir çatar. O yuvarlak tabureye oturulur, fotoğrafçı, deklanşöre basar, flaşlar ışıklar sonrasında, o ay yüzümüzün fotoları kullanıma hazırdır. Kimliklerimizde, ehliyetimizde, diplomamızda felan hep o ay gibi yüzümüz yer alır. Peki ama neden yüz belirleyicidir ve olaya konu olmaktadır. Yüze bu kutsallığı, bu ehemmiyeti sağlatan nedir? Acaba biz dediğimiz, ben dediğimiz, o yüz müdür sadece?

Sanırım bir noktaya kadar yüz çok önemli, o nokta da cinsellik. Malum, anatomik olarak cinselliğin yüzle bir alakası yok. Ama, bakınız insanlar yüze o denli tapmışlar ki, onu cinselliğe giden bir anahtar olarak kullanmaya adeta fetişist tavırlar içinde olmaya başlamışlar. Eski insanların dudakları, ağzı bir sevişme aracı olarak kullandıklarına inanmıyorum ben, inananınız var mı? Son dönemde kulaklar bile işin içine girmeye başladı. (Kulağımdan Öp Beni) Bir gün başka diyarlardan başka gezegenlerden dostlarımızla tanışsak, onların kimliklerinde de yüzlerinin resimlerini görmek isteriz değil mi? O an bize ay gibi parlak kıçlarının vesikalık fotoğraflarını gösterdiklerinde, ya da bir kıç resmini işaret ederek hey dostum bu lavuğu tanıyor musun diye sorduklarında çok şaşırmayalım derim ben, mesela ben şaşırmayacağım (izci sözü)

2 yorum:

Cucurbitulae dedi ki...

bence kolaya kaçıyoruz ondan oluyo bunlar hep... vesikalıkta bile standart aramalar falan... elinize sağlık efendim bu vesileyle.

deniz varol dedi ki...

doğrusun cucur kaldır nikabını göster yüzünü demiş atalar türkülerde, nikabı kaldırmak kolay fotoğrafçıya karşı da sanırım oramızı buramızı açmak çok kolay olmazdı. teşekkürler